Meny

Om tjänsten
Vi har en stadig tillväxt i vår verksamhet i Norrköping och söker nu nya konsulter som vill bli en del av vårt framgångsrika team och bidra till att vår verksamhet växer ytterligare.

Du är en person med lösningsfokuserat förhållningssätt som kan arbeta i våra olika tjänster och tycker om att se människor lyckas. Har du kompetens och erfarenhet av att arbeta med hälsa, arbetslivsinriktad rehabilitering, karriärutveckling och omställning är du mycket välkommen till oss.
Uppdragen du kommer att arbeta i är dels våra olika tjänster för Arbetsförmedlingen men också för trygghetsfonderna och olika arbetsgivare.
Dina arbetsuppgifter består av att stödja/coacha och genomföra insatser som syftar till att deltagarna ska komma närmare arbetsmarknaden eller utveckla sin förflyttning på denna. Du bidrar till att skapa ett hälsosamt och långsiktigt förhållande för våra deltagare i sitt yrkesliv.
Du arbetar både självständigt och tillsammans med övriga kollegor. I uppdragen ingår även utredning, planering och dokumentation. I rollen som konsult hos oss kan du också komma att arbeta med andra uppdrag som ingår i Arenakoncernens utbud av tjänster.

Att få individer i arbete eller utbildning är huvudsyftet med många av våra insatser. Men också att skapa utveckling och långsiktig hållbarhet.
”Ett fungerande och hållbart arbetsliv är nyckeln till ett fungerande samhälle”

Din profil
Det är ett krav att du har:
• högskoleutbildning om minst 120/180 poäng eller examen från tvåårig högskoleutbildning
• god kännedom om den lokala arbetsmarknaden och ett brett nätverk
• körkort och tillgång till egen bil

Vår målsättning är att spegla mångfalden i samhället och vi ser gärna sökande med olika erfarenheter, språk och bakgrund.

Du har också:
• vana vid och intresse för att arbeta med både individer och grupper
• ett coachande förhållningssätt
• god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
• det är meriterande om du är flerspråkig
• god administrativ förmåga och datavana

Du är
• flexibel och har lätt för att samarbeta
• van att arbeta konsultativt
• resultatorienterad och kvalitetsmedveten
• har ett naturligt driv och trivs med att arbeta enligt en fast struktur

Vi erbjuder
• ett uppdrag med variation i dina arbetsuppgifter i ett företag som sätter hälsa i fokus
• personlig och yrkesmässig utveckling
• samarbete med engagerade kollegor
• ett uppdrag med frihet under ansvar
• ett arbete med många kontakter både internt och externt
• hos oss är du en uppskattad kollega

Om verksamheten
Arbetslivsresurs ingår i Arenakoncernen. I koncernen ingår bolagen Arbetslivsresurs, Arena Personal, Impact och World Class som tillsammans erbjuder långsiktiga och hållbara lösningar för organisationer, företag och medarbetare. Koncernen tillhandahåller ett komplett tjänsteutbud inom Karriär & omställning, Hälsa & rehabilitering samt Bemanning & rekrytering.

Vi finns heltäckande runt om i landet och bolagen sitter tillsammans i våra lokaler. Vi har gemensamma värderingar inom alla bolagen kring engagemang och professionalitet som ger en bra grund för samarbete.
Gå gärna in på www.arbetslivsresurs.se så ser du alla våra lediga tjänster.

Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Gruppchef Eva Axelsson på eva.axelsson@arbetslivsresurs.se

Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan senast den 16 februari. Intervjuer sker löpande. För mer information om tjänsten, ring gärna regionchef Åsa Eriksson 076-780 51 33 eller gruppchef Katarina Häggdahl 070-868 28 41

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök till tjänsten